AUDYTY

 

Na zlecenie klientów przeprowadzamy dokładne audyty wskazanego obszaru lub całej firmy pod kątem funkcjonowania według idei Lean Management

W ramach audytu tworzony jest raport, który swym zakresem obejmuje m.in.

  • Określenie potencjał wzrostów poszczególnych obszarów działalności.
  • Określenie aktualnego poziomu efektywności i wydajności.
  • Określenie problemów ograniczających efektywności i wydajność.
  • Możliwość zwiększenia poziomu efektywności pracy w procesach operacyjnych.
  • Potencjał zmiany poziomów wskaźników operacyjnych KPI.
  • Jakie są główne problemy i gdzie są zlokalizowane.
  • Które procesy są nadmiarowe lub nieoptymalne.
  • Jaka jest ocena działania poszczególnych obszarów firmy.

ZAKRES AUDYTU

Zakres audytu jest każdorazowo ustalany w kontekście poszczególnych celów, przykładowo może obejmować następujące obaszary:

  • Mapa Strumieni Wartości (VSM) „Current State” wraz z podstawowymi wskaźnikami i określeniem źródeł
  • marnotrawstwa (Muda, Mura, Muri) jako podstawa do projektowania Mapy „Future State”.
  • Poziom standaryzacji procesów wspierających główny proces biznesowy.
  • Lead Time (LT) procesów, czasy operacji, cykli i czynności (CT).
  • Badanie logistyki wewnętrznej – mapa przepływu materiałów i narzędzi oraz informacji.
  • Audyt funkcjonowania i realizacji polityki jakości.
  • Audyt procesu zakupowego, kontroli dostawców i serwisów zewnętrznych.
  • Audyt systemu motywacyjnego pracowników.

ETAPY

  • Określenie celu/ów audytu z Kadrą Kierowniczą;
  • Przeprowadzenie audytu;
  • Prezentacja i przekazanie raportu;